Uutisia liitoista -arkisto

12.4.2017 10.43

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA kannattaa Markkinoinnin kehittämiskeskuksen perustamista

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA tukee vahvasti Valtiontalouden tarkastusviraston ehdotusta Markkinoinnin kehittämiskeskuksen perustamisesta. Samoin viraston esittämät parannukset markkinoinnin koulutukseen saavat tukea MMA:lta.

 
- Kehittämiskeskus "Makes" voisi toimia sen puolesta, että erilaisiin myynnin ja markkinoinnin hankkeisiin saataisiin tietyin edellytyksin myös kehittämis- ja investointirahoitusta, jopa riskirahoituksena. Keskuksen avulla rahanjakoon saataisiin ehkä myös kehitettyä selkeä ja järkevä linja, arvioi MMA:n toiminnanjohtaja Juha Häkkinen ja kertoo, että 27 000 jäsenen MMA on halukas osallistumaan "Makes"-hankkeeseen.

Valtiontalouden tarkastusvirasto totesi huhtikuun alussa valmistuneessa tarkastuskertomuksessaan ”Yritysten investointien edistäminen”, että Suomi häviää naapurimaille markkinoinnin arvostuksessa ja osaamisessa. Yhtenä keinona tilanteen parantamiseksi virasto ehdotti, että Suomeen perustettaisiin Markkinoinnin kehittämiskeskus "Makes".

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset kannattaa myös lämpimästi tarkastusviraston esittämiä parannuksia alan koulutukseen. Markkinoinnin opetusta keskiasteella tulisi lisätä, koska moniin tehtäviin ei tarvita maisterintutkintoa ja koska esimerkiksi digitaalisen markkinoinnin osaajista on pulaa.

MMA on tarkastusviraston kanssa samaa mieltä siitä, että markkinoinnin ja myynnin professoreita on liian vähän suhteessa alan merkitykseen. Lisäksi tarkastusviraston raportin esiinnostama ongelma suomalaisen verkkokaupan kehittymättömyydestä lähtisi ratkeamaan, jos verkkokaupan opetusta lisättäisiin se¬kä ammatti- että korkeakouluissa.

MMA on esittänyt useasti, että julkiset rahoittajat panostaisivat myyntiin ja markkinointiin tutkimus- ja tuotekehitysinvestointien ohella. Nyt tarkastusvirasto on samalla linjalla ja suosittaa, että työ- ja elinkeinoministeriö suuntaisi tuotekehitysrahoitusta nykyistä enemmän innovaatioiden kaupallistamiseen ja markkinointiin.

- Myynnin ja markkinoinnin arvostuksen ja aseman parantaminen on tähän asti ollut vain alan toimijoiden toiveena.  Nyt näyttää vihdoinkin siltä, että julkinen valta on tunnustamassa myynnin ja markkinoinnin roolin kansantalouden kasvun vauhdittajana, Häkkinen toteaa.
 
Yhteyshenkilöt
Toiminnanjohtaja Juha Häkkinen, Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA, puh. 0400 956968

Linkit
http://www.mma.fi

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA on 27 000 myynti-, markkinointi- ja ostoalan ammattilaisen edunvalvontajärjestö, jolla on oma työttömyyskassa. MMA kuuluu Akavaan.
 


    










Palaa otsikoihin



Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston käyttöä koskevien tietojen keräämiseksi. Kun käytät tätä sivustoa, hyväksyt evästeiden käytön.
Sulje

Evästekäytännöt

Tätä sivustoa käyttämällä hyväksyt, että voimme asettaa evästeitä tietokoneellesi tai mobiililaitteeseesi.

1. Mitä evästeet ovat?

Evästeet ovat pieniä datatiedostoja, jotka siirtyvät tietokoneellesi, kun otat yhteyden johonkin verkkosivustoon. Evästeet tallentuvat selaimen käyttämien tiedostojen yhteyteen.

Lisätietoa evästeistä saat sivulta www.aboutcookies.org.

2. Miksi evästeitä käytetään?

Evästeet tunnistavat tietokoneesi, kun tulet sivustolle uudelleen. Ne muistavat myös sivustolla aikaisemmin tekemäsi valinnat ja parantavat siten sivuston käyttökokemusta. Evästeiden avulla pystyy esimerkiksi tunnistamaan käyttäjän laitteet sekä mukauttamaan mahdollisia mainoksia sivuilla sekä mahdollisissa muissa palveluissa.

3. Mitä evästeitä käytetään?

Jotkin evästeet ovat sivustomme teknisen toiminnan ja käytön vuoksi välttämättömiä. Nämä evästeet eivät kerää käyttäjästä tietoa, jota voitaisiin hyödyntää markkinoinnissa tai muistamaan käyttäjän valitsemia sivustoja.

Suorituskykyä mittaavat evästeemme keräävät tietoa siitä, miten käyttäjät käyttävät verkkosivujamme (esim. eniten käytetyt sivut, mahdolliset virheviestit). Nämä evästeet eivät kerää käyttäjistä tunnistettavia tietoja, vaan ne ovat anonyymejä ja niitä käytetään ainoastaan parantamaan nettisivujen toimivuutta.

Sivuilla olevat kolmansien osapuolten liitännäispalvelut (esim. mainokset, YouTube-videot, Google-tilastointi tai Facebook-liitännäiset) saattavat tallentaa käyttäjän tunnistamiseen käytettävää tietoa, mihin emme valitettavasti voi vaikuttaa. Jos haluat estää niitä seuraamasta liikkumistasi verkossa, voit kytkeä ns. kolmannen osapuolen evästeet pois käytöstä selaimesi asetuksista. Ohjeet löydät selaimesi ohjesivuilta.

Sivuillamme saattaa olla myös painikkeita, jotka helpottavat sisällön jakamista eri verkkoviestintäympäristöihin ja sosiaaliseen mediaan. Jos käytät näitä painikkeita, valitsemaltasi palvelulta voidaan asettaa eväste päätelaitteellesi. Nämä evästeet eivät ole hallinnassamme. Lisätietoja kolmannen osapuolen evästeiden käytöstä saat kyseisen osapuolen verkkosivulta.

4. Evästeiden hallinta ja estäminen

Jos et halua vastaanottaa evästeitä, voit muuttaa Internet-selaimesi asetuksia niin, että saat ilmoituksen aina kun evästeitä ollaan lähettämässä tietokoneellesi. Vaihtoehtoisesti voit estää evästeiden käytön kokonaan. Evästeiden käyttöä voi rajoittaa tai sen voi estää Internet-selaimen kautta (katso tarkemmat tiedot selaimen ohjeista).

Jos estät evästeiden tallennuksen tai poistat ne käytöstä, jotkin verkkosivujemme toiminnoista eivät välttämättä toimi oikein.

Sulje