Akavan lausunto Suomen Standardisoimisliitolle ISO:n standardiehdotuksista koskien henkilö- ja henkilöstöarviointipalveluiden toteuttamista, arvioinnin käytäntöjä ja menetelmiä työ- ja organisaatioympäristössä

Osa 1: Vaatimukset toimeksiantajalle (ISO/FDIS 10667-1), Osa 2: Vaatimukset palveluntuottajille (ISO/FDIS 10667-2)

31.8.2011 Jaana Meklin
Dnro 077/62/2011

Lausuntopyyntönne 25.7.2011

Lausunto Kansainvälisen standardisoimisjärjestö ISO:n projektikomitean ISO/PC 230 laatimista standardiehdotuksista

Akava ei kannata kansainvälisen standardisoimisjärjestö ISO:n projektikomitean ISO/PC 230 laatimien standardiehdotusten ISO/FDIS 10667-1 ja ISO/FDIS 10667-2 hyväksymistä kansainvälisiksi eikä kansallisiksi ISO-standardeiksi.

Akava katsoo, että standardit ovat liian epämääräisiä verrattuna Suomessa voimassa olevaan lainsäädäntöön.

Akava viittaa jäsenjärjestönsä Suomen Psykologiliiton toimittamiin yksityiskohtaisiin kommentteihin, joissa esitettyihin perusteluihin Akava yhtyy kaikilta osin.